Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Gender gap in math score: does teacher gender matter?
Scharf, Šimon ; Pertold-Gebicka, Barbara (vedoucí práce) ; Gregor, Martin (oponent)
Přestože jsou kvalita a rovné příležitosti ve vzdělávání vnímány jako obecně prospěšné, stále existují značné rozdíly ve studijních výsledcích chlapců a dívek. V této práci se pokusíme vyhodnotit jaký má efekt pohlaví učitele na studijní výsledky žáků. Konkrétně využijeme data TIMSS z 36 různých zemí abychom posoudili tento efekt na žáky a žačky čtvrtých tříd. Jsme první, kdo používá metodu Propensity Score Matching (PSM) k překonání výběrové chyby v tomto kontextu. Výsledky analýzy sdružených dat naznačují, že pohlaví učitele nemá žádný významný vliv na dívky, ale pozorujeme negativní efekt na chlapce. Když jsme uvažovali každou zemi zvlášť, pouze ve 4 zemích jsme našli stati- sticky významný efekt pohlaví učitele na výsledky studentů u chlapců. Z těchto 4 zemí pouze chlapci v Černé Hoře benefitovali z učitele stejného pohlaví, za- tímco ve zbylích 3 zemích to jejich výsledky zhoršilo. U dívek je efekt ro- bustní a pozitivní ve 4 zemích a negativní ve 3 zemích. Jak pro dívky tak pro chlapce jsme ve většině zemí nenašli žádný statisticky významný efekt. Naše výsledky přispívají k literatuře zabývající se vlivy pohlaví učitele na výsledky žáků ale také k širší diskuzi ohledně rozdílů v dosaženém vzdělání mezi chlapci a dívkami. Klasifikace JEL I2, I21, I24, I20, F00 Klíčová slova Genderová nerovnost...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.